AKGV
Menü
 
Felek Ferenc írásai
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Alhonlapok
 
Linkek
 
Egyéb linkek
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Figyelmeztetés

A honlapon található képek közkincsnek minősülnek. Ez a világ minden részén érvényes.

 
Letöltések
 
Látogatottság
Indulás: 2005-02-20
 
Keresőszavak

Kisvasút, kerti vasút, iparvasút, csille, billenő csille, 600 mm, kg/fm, téglagyári vasút, téglagyár, tégla, erdő, ÁEV, AEGV, vasút, vonat, kocsi, vagon, polcos, sín, talpfa, sínszeg, síncsavar, tirefon-csavar, heveder, váltó, csúcssín, keresztezés, kocsiszín, kuli, MIB, MIA, egy hengeres, dízel, diesel, kátrány, KEMV, GyMV, nyomtáv, nyomtávolságú, fordítókorong, keskenynyomköz, keskenynyomközű vasút, téglagyári múzeum, képek, kép, fénykép, cegaj, bodonka,  Délalföldi Tégla- és Cserépipari Vállalat, ÉPGÉP, É.M. Építőgépjavító és Gépgyártó Vállalat, ÉGV, É.M. Építőanyagipari Gépjavító Vállalat, узкоколейная железная дорога, узкоколейка, вагонетка, поезд, железная дорога, железнодорожник, железнодорожный вагон, железнодорожный полотно, железной дороги, рельс, паровоз, локомотив, машинист, úzkokolejky, železnic, vlak, gartenbahn, schmalspurbahn, ziegelai bahn, feldbahn, O&K, drehscheibe, decauville, feldbahnweiche, weiche, schienennagel, lorenknecht, feldbahnwagen, muldenkipper, kipplore, flachwagen, stapelwagen, etagewagen, ziegelai, bahn, werkbahn, 600 mm-Feldbahn, train, narrow gauge, farm railway, industrial railway pics, brickworks, brickyard, light rail, garden railway, pix, pictures, photos.

 
M231-2003

A mozdonynak a képen látható alkatrészeken kívül a hajtómű első fedlapja (Szekrényfedél I.) is megvan. [A hátsó fedlap (Szekrényfedél II.) a bal fölső sarokban látható]M231-2003 (Roncs)

 

Típus rövid ismertetése: A mozdonyt az É.M. Építőanyagipari Gépjavító Vállalat készítette MV típusmegjelöléssel. Két tengelyes, a tengelyeken a nyomtávolság elvileg ,,házilag" állítható. Az 1,5 tonna tömegű járműbe eredetileg a Prés és Kovácsoltárugyár által gyártott MIB-DIESEL jelű, négyütemű, egyhengeres, közvetlen befecskendezésű, dugattyúkamrás, fekvő elrendezésű motor lett beépítve, melynek indítása kéziforgattyúval történik. Mechanikus erőátviteli rendszerébe két sebességfokozatot építettek.

 

A jármű története, származása, megszerzése: Ezt a járművet ismeretlen időpontban és helyen a Prés- és Kovácsoltárugyár BL-12 típusú motorjával remotorizálták. Az átépítésről mindenesetre annyit lehet tudni, hogy azonos tervek alapján legalább három járművet építettek át. Az új motor az eredetivel megegyező módon hengerfejével a vezetőállás felé fordulva volt beépítve. Az átalakítás után a motor lehajtása már nem fogaskerekekkel, hanem lánccal történt. Ehhez a hajtóműházat elöl az ütköző fölött kibővítették, ahova az erőátviteli rendszer első fogaskereke és tengelye került. Ennek a tengelynek a végén nyert elhelyezést a lehajtást szolgáló lánckerék. A lánc feszítése a motor eltolásával volt megvalósítható, amihez a hajtómű első fedlapját (Szekrényfedél I.) is átalakították. Ennek a járműnek a burkolatáról nincs semmilyen információnk, de valószínű, hogy az M231-2001 pályaszámú mozdonyunkhoz hasonló előre buktatható változat lehetett. Erre utal a hajtóműház első fedlapján (Szekrényfedél I.) kialakított láncrögzítési pont is, ami a burkolat buktatása során láncon keresztül hivatott azt a holtponton túl megtartani. A mozdonyt feltehetőleg a Tiszafüredi Téglagyárban üzemeltették, majd alkatrészeit más mozdonyok javításához használták fel. Ez a gyár a rendszerváltozás előtt az Alföldi Téglaipari Vállalat kezelésében üzemelt, a Vállalat emblémáját az M231-2002 pályaszámú kulin meg is találtuk. A tiszafüredi gyáregység a 2000-es évek elején már magánkézben üzemelt, majd az évtized második felében bezárt. A telephely a debreceni székhelyű Gulyás Tüzép tulajdonaként működött tovább. A tüzép vezetőségét vásárlási szándékunkkal 2009-ben megkerestük, ők látszólag nem zárkóztak el ettől. Megtudtuk, hogy a téglagyár további hasznosításának ügye folyamatban van, amint lesz előrelépés, értesíteni fognak minket. Értesítés híjján többször is megkerestük őket levélben és telefonon, de érdemi választ nem kaptunk. A kisvasut.hu-ra április végén Gál Csabától érkezett egy levél, amiben leírta, hogy mozgolódások vannak a gyár területén és az udvaron egy ócskavas kupacot hordtak össze. Gál úr ezzel megmentette a tiszafüredi mozdonyokat, mert ráébresztett minket, hogy azonnal lépni kell az ügyben. A Gulyás Tüzépet hívva kiderült, hogy az egész gyárat eladták bontásra. Persze ígéretük ellenére nem szóltak nekünk. A járműveket végül az ócskavaskereskedőtől sikerült hosszas alkudozások és sok nehézség árán meglehetősen drágán megvásárolni. A tüzép valószínűleg a tizedét sem kapta értük.

 

Története az AKGV-n: A jármű az AKGV-re 2010.05.18-án érkezett. ,,Roncs" becenevét azért kapta mert egy roncs. Érkezése után több alkatrészét (áthajtó tengely és fogaskerék, csapágyfedelek) kiszereltük és eltároltuk. A hajtómű és a kémlelőnylás fedlapjait felszereltük rá. Orvos Pál egyik gyomai pőrekocsiján várja sorsa jobbra fordulását.

 

Tervek: Alkatrészhiány és a várható nagy költségek miatt felújítását egyelőre nem tervezzük, az is lehet, hogy csak hangulati elemként lesz hasznosítva. (Minden magára valamit is adó vasútüzemnek van egy mozdonyroncsa.) 

Update 2019: Mivel a Csillagos kuli hajtóművét kb teljesen új alkatrészekből újra rakjuk, az onnan kikerülő alkatrészekkel megpróbáljuk a roncs kuli hajtóművét visszaépíteni.

 
Facebook
 
 
 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.