AKGV
Menü
 
Felek Ferenc írásai
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Alhonlapok
 
Linkek
 
Egyéb linkek
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Figyelmeztetés

A honlapon található képek közkincsnek minősülnek. Ez a világ minden részén érvényes.

 
Letöltések
 
Látogatottság
Indulás: 2005-02-20
 
Keresőszavak

Kisvasút, kerti vasút, iparvasút, csille, billenő csille, 600 mm, kg/fm, téglagyári vasút, téglagyár, tégla, erdő, ÁEV, AEGV, vasút, vonat, kocsi, vagon, polcos, sín, talpfa, sínszeg, síncsavar, tirefon-csavar, heveder, váltó, csúcssín, keresztezés, kocsiszín, kuli, MIB, MIA, egy hengeres, dízel, diesel, kátrány, KEMV, GyMV, nyomtáv, nyomtávolságú, fordítókorong, keskenynyomköz, keskenynyomközű vasút, téglagyári múzeum, képek, kép, fénykép, cegaj, bodonka,  Délalföldi Tégla- és Cserépipari Vállalat, ÉPGÉP, É.M. Építőgépjavító és Gépgyártó Vállalat, ÉGV, É.M. Építőanyagipari Gépjavító Vállalat, узкоколейная железная дорога, узкоколейка, вагонетка, поезд, железная дорога, железнодорожник, железнодорожный вагон, железнодорожный полотно, железной дороги, рельс, паровоз, локомотив, машинист, úzkokolejky, železnic, vlak, gartenbahn, schmalspurbahn, ziegelai bahn, feldbahn, O&K, drehscheibe, decauville, feldbahnweiche, weiche, schienennagel, lorenknecht, feldbahnwagen, muldenkipper, kipplore, flachwagen, stapelwagen, etagewagen, ziegelai, bahn, werkbahn, 600 mm-Feldbahn, train, narrow gauge, farm railway, industrial railway pics, brickworks, brickyard, light rail, garden railway, pix, pictures, photos.

 
Képtár (Галерей, Galerie, Gallery)
Képtár (Галерей, Galerie, Gallery)Képtárak: Súgó
Régebbi képek:
AKGV-archív

Új vonal építése I. 2006.10.07.
Új vonal épül a kert eleje felé!
Új vonal építése II. 2006.10.08.
A sín levágása, fúrása, és néhány apróság
Új vonal építése III. 2006.10.09.
Új hevedercsavarok felhasználása, új tiplik, és a sínek lekötése
Új vonal építése IV. 2006.10.10.
Mérések
Talpfák 2006.10.13.
,,Új" talpfák a vasútnál
Új vonal építése V. 2006.10.14.
Nyolc talpfa behelyezése...
Új vonal építése VI. 2006.10.15.
Ív egyik sínszálának behelyezése
Új vonal építése VII. 2006.10.16.
Ív befejezése
Új vonal építése VIII. 2006.10.17.
Talpfa fűrészelés
Új vonal építése IX. 2006.10.21.
Az építés folytatása az ív után
Új vonal építése X. 2006.10.23.
Újratiplizésre váró vasbetonaljak előre szállítása
Új vonal építése XI. 2006.11.18.
Sín lefogatása vasaljra, hevederezés, újra tiplizés
Új vonal építése XII. 2006.11.19.
Betonalj behelyezése
Új vonal építése XIII. 2006.11.20.
Betonaljak behelyezése, síncsavaros lekötés
Új vonal építése XIV. 2006.11.25.
Betonaljas mező lefogatása
Téli képek 2006.12.29.
Avagy az első hó a télen
Mozdony érkezése 2007.01.16.
Az AKGV első mozdonyának megérkezése.
Nyomtáv átállítás I. 2007.01.17.
Ez az I. nyomtáv átállításos képtár, de az átállítás már előző nap megkezdődött.
Nyomtáv átállítás II., és egyéb képek a mozdonyról 2007.01.22.
A mozdony bemutatása képekben
Nyomtáv átállítás III. 2007.01.28.
Kerekek ,,felpróbálása" a leendő hátsó tengelyre (A képek mobiltelefonnal készültek, minőségükért elnézést kérek)
Új kerék, és távolságtartók
Új kerék érkezése Békésről a jobb első kerék pótlására. Sajnos a belső mérete nem megfelelő, ezért felhasználás előtt perselyeztetni kell. Megérkeztek a nyomtáv átállításhoz feltétlenül szükséges új távolságtartók is.
Persely, és ékek 2007. 02. 27.
Január 20-án 3 darab új fészkes (sikló) retesz, és február 16-án persely érkezett a kulihoz.
X323 0308-1001-es kocsi felújítása II. 2007.03.09.
A kocsi alapozó festése. Kilencedikén, munkakezdés előtt.
X323 0308-1001-es kocsi felújítása III. 2007.03.12.
A kocsi szürke festése
X323 0308-1001-es kocsi felújítása IV. 2007.03.16.
A kocsi lefestve
Lefestett kocsi, és biztonsági határjelző 2007.03.17.
Képek a polcos kocsikról, és a biztonsági határjelzőről
Nyomtáv átállítás IV. 2007.03.18.
Hátsó kerekek leszerelése
Új csille, és betonaljak érkezése 2007.05.26.
Vasúti anyagok Dévaványáról. A képek mobiltelefonnal készültek, minőségükért elnézést kérek.
Képek a csillékről 2007.05.27.
Az új csille képei még ferdén behelyezett teknővel, majd javítás után, végül társával együtt megrakva. A képek mobiltelefonnal készültek, minőségükért elnézést kérek.
Mozdony indítás 2007.06.20.
A kuli tengelycseréje, beindítása, és első útja a kertben.
Éjszakai képek 2007.07.09.
Éjszakai munkálatok és vágány vége jelző kivilágítva (Erky-Nagy Dániel képei)
A mozdony motorjának koksztalanítása 2008.03.30.
A MIB motor többszöri sikertelen indítása után történő megtisztítása a hengerfejben és a szelepeken lerakodott szennyező anyagoktól.
A vízbeöntőfedél felszerelése és pár apróság 2008.04.27.
Néhány apró javítás
A dugattyú kiszerelése 2008.05.25.
A dugattyú kiszerelése a dugattyúgyűrűk és a henger kopása miatt
Henger megtisztítása 2008.07.15.
A kuli kiszerelt hengerének vízkőtől való megtisztítása
Augusztus elején elvégzett munkák (Új vonal építése XV.) 2008.08.16.
2008.08.01. és 2008.08.12. között elvégzett munkálatokról készült képek. A képek egy részét Erky-Nagy Dániel készítette.
Kuli főtengelyének kiszerelése 2008.09.13.
A kuli főtengelyének kiszerelése új hajtókarcsapágyak gyártása céljából. Technikai okok miatt ehhez le kellett szerelni a lendkerekeket és a vezérlést is.
Hajtómű fedelének leszerelése 2008.09.14.
A hajtómű fedelének leszerelése a hajtóműolaj és a fogaskerekek vizsgálata céljából
Vágánymező és bélyegtégla szállítás 2008.09.17.
Az eseményekről, és új beszerzésekről 17-én, illetve 18-án készült képek.
Új vonal építése XVII. 2008.09.27.
Vasaljas mező beépítése a kert eleje felé vezető vonal folytatásaként
A dévaványai járműmentés
Egy kuli és három kocsi, valamint egyéb apróságok megmentése a dévaványai téglagyárból. (A képek 2008.10.02-én készültek, amelyik a korábbi előkészületek során, azoknál ezt külön jelöltem)
A raklapos kocsi nyomtáv-átállításának folyamata 2008.10.13.
2008.10.08. és 2008.10.12. között készült képek az L123 0077-1001-es pályaszámú, Dévaványáról származó raklapos kocsi nyomtávolságának átállításáról.
Békési kuli összeszerelése 2008.10.16.
A Békésről származó kuli összeszerelése és beindítása Nagy Ferenc segítségével és a dévaványai kuli nyomtáv-átállításának folytatása. A képek 2008.10.11-én készültek.
Havas képek 2009.02.22-23.
Az elmúlt két hétben többször esett hó a vasútra, amit most letakarítottunk. A pálya újra teljes hosszában járható.
Az M231-1002 pályaszámú kuli hengerének kivétele 2009.06.04.
A dévaványai téglagyárból érkezett kuli egyik lendkerekének levétele után most a hengerét húztuk ki felújítás céljából
Az M231-1002 pályaszámú kuli felújításának folytatása 2009.08.17-30.
A Dévaványáról származó kuli felújítása az ütközők leszerelésével, a hajtómű szétszerelésével, tisztításával majd összerakásával folytatódott.
AKGV Kisvasúti nap 2009.08.20.
Az AKGV I. Kisvasúti napja (nyílt nap) egész napos kulizással, házi kiállítással
Tárolóvágány építése 2009.10.10.
A folyamatosan bővülő kocsipark miatt szükségessé vált egy újabb tárolóvágány építése, ezúttal a nagy fordítótól (1-es számú) a kerítés felé épült körülbelül 3,5 m pálya, amely két kocsi tárolására alkalmas
Roessemann & Kühnemann polcos kocsi érkezése 2009.11.07.
Az egykori Békési Téglagyár keresztmerevítős polcos kocsijának elhozatala. (A gyár 2005-ben bezárt, azóta a földdel tették egyenlővé, a kocsi csodával határos megmeneküléséről a Hírek között olvashat)
A RK kocsi nyomtávolságának ideiglenes átállítása 2009.11.19-22.
Az egyetlen megmaradt keresztmerevítős Roessemann & Kühnemann gyártású polcos kocsi 500 mm-es nyomtávolságát ideiglenes tengelyekkel 600 mm-re állítottuk. Végleges átállításra az eredetinek megfelelő 600 mm nyomtávolságú tengelyek és a hiányzó két eredeti kerék legyártatása után lesz lehetőség.
Erősen hiányos MIB-D motor érkezése 2010.03.13.
A Dévaványáról származó kuli motorjához lendítőkerék-törés miatt vásárolt, hiányos állapotú MIB-D motor érkezése.
Tavaszi építő napok 2010.03.26. - 2010.04.05.
Dévaványai kuli burkolatának javítása (M231-1002), homokfúvatása és festése; vasúti pályaelemek érkezése a Gyulai Múzeumvasútról; Erky-Nagy Dániel raklapos kocsijának (L123 0077-1002) nyomtáv átállítása.
Tiszafüredi járműmentés 2010.05.03. - 2010.05.19.
A tiszafüredi téglagyár három BL-12 motorral szerelt MV kulijának és egy roncsnak a megmentése. A járművek közül két ép kulinak és a roncsnak AKGV-re szállítása.
Belvízhelyzet 2010.05.19.
Az elmúlt hetek esőzése miatt a belvíz szintje éves majdnem abszolút csúcson van. Emiatt a fűtőházból ki kellett tolni a bent lévő békési kulit és a dévaványai kuli hajtóművét.

AKGV Kisvasúti nap 2010.08.14.
Az AKGV II. Kisvasúti napja (nyílt nap) egész napos kulizással, házi kiállítással. Orvos Pál képei.
AKGV kulival a szegvári kendergyárban 2010.08.19-20.
A szegvári kendergyár vasútján augusztus 20. alkalmából kuli vontatású személyvonatok közlekedtek, melyekhez a vontatóerőt az AKGV biztosította. Orvos Pál és Szelezsán Tamás képei.
Belvíz és jég 2011.01.10.
Jégtörő vonat - a belvízzel borított pályaszakasz megszabadítása a jégtől
Vezérlés alkatrészeinek tisztítása, homokfúvatása 2011.04.02-15.
A dévaványai kuli (M231-1001) motorjához tartozó vezérlés alkatrészek tisztítása, homokfúvása más alkatrészekkel együtt.
Utángyártott szelepemelő rudak és üzemanyag tartály
MIB-D üzemanyag tartály gyártási folyamata.(2011.04.04.) A dévaványai kulihoz (M231-1002) és tartalék készletnek utángyártott MIB-D szelepemelő rudak. (2011.04.27)
A Dobozkuli (M231-2002) beindítása
Sajnos kevés kép készült. Indítás előtt fényképezés helyett dolgoztunk, utána meg elmosott minket az eső.
Bakcsapágyas (nyitott csapágyas) kocsik érkezése
760 mm nyomtávolságú ritka nyitott csapágyas kocsik érkezése. Az egyik kocsi a Roessemann és Kühnemann, Epp és Fekete Gépgyárak R.T. terméke, a másik kocsi gyártója ismeretlen. Sajnos kerékpárjaik már nincsenek meg. A járművek 2011.07.31-én érkeztek a vasútra, de a képek később készültek. Számuk: L123 0322-1001 és L123 0322-1002 lett.
Szegvári építőtábor 2011.07.31. - 2011.08.07.
A Szegvári Kendergyári Vasúton megrendezett építőtábor, melyen az AKGV M231-1001 pályaszámú mozdonya biztosította a vonóerőt.
A Csillagos kuli (M231-2001) kerekeinek levágása 2011.08.18.
A Szegvári Kendergyári Vasút kisvasúti napjára érkezett jármű nyomtávolságának átállítása halaszthatatlanná vált, ezért a legrosszabb, de egyetlen lehetséges megoldás mellett döntöttünk. A kerekeket le kellett vágni. (A képek mobiltelefonnal készültek, minőségükért elnézést kérek)
Képek az új járművekről, pályaanyagokról 2011.09.07.
Két hónap leforgása alatt hat kocsival bővült járműállományunk.
L123 0077-1001-es kocsi felújítása I. 2011.09.24-25.
A kocsi vázának és egyik kerékpárjának tisztítása, alapozó festése
Csonka Kocsi bontása, Snábel üzemképessé tétele 2011.10.02; 15.
A Csonka Kocsit (L121 0100-1002) másodikán elkezdtük szétbontani, de a bontást csak 15-én fejeztük be. Sajnos ez a kocsi megcsonkítva került hozzánk, ezért történeti értéket már nem képviselt. Műszaki adatait a későbbi esetleges kutatás céljára felvettük. A bontás célja az volt, hogy ideiglenes kerékpárokat biztosítson a Snábel (U421 0035-1001) számára. A Snábel üzemképessé tétele a Csonka Kocsi bontásának befejezése után 15-én történt meg. Köszönet a segítségért Orvos Pálnak!
1-es számú fordítókorong kiemelése és tisztítása 2012.01.03.
Az elmúlt közel 14 év alatt a fordítókorong megtelt sárral, amit eddig a fedél nagy tömege miatt nem tudtunk kitisztítani. A közelmúltban vásárolt láncos emelővel sikerült a fedelet megemelni és a fordítást akadályozó két talicska szennyeződést eltávolítani.
Havas vonatozás az AKGV-n. 2012.02.05.
Hóban ezidáig még nem közlekedett mozdonyvontatású vonat az AKGV-n. Most ezt a hiányosságot pótoltuk be. (Ancsin Ákos és Orvos Pál képei)
Kész az összekötő vágány, váltók javítása 2012.06.01.
Az előző nap elkészített összekötő vágány és a váltókon végzett utómunkák.
Száraztéglás kocsi és szegecselt csille érkezése 2013.01.07.
Január 7-én újabb járművek is érkeztek vasutunkra egy négyküllős kerekes száraztéglás kocsi és egy szegecselt billenőcsille képében. Utóbbi rendkívül érdekes és ritka darab, két megmaradt eredeti kerekét a Ganz és Társa készítette.
Orosházi járműmentés 2019.03.05
Új motor érkezése 2019.05.19

Egy kulimotor szállítása a Baranya megyei Mekényesről.

AKGV fűtőház
Járműképek

 
Facebook
 
 
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?