AKGV
Menü
 
Felek Ferenc írásai
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Alhonlapok
 
Linkek
 
Egyéb linkek
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Figyelmeztetés

A honlapon található képek közkincsnek minősülnek. Ez a világ minden részén érvényes.

 
Letöltések
 
Látogatottság
Indulás: 2005-02-20
 
Keresőszavak

Kisvasút, kerti vasút, iparvasút, csille, billenő csille, 600 mm, kg/fm, téglagyári vasút, téglagyár, tégla, erdő, ÁEV, AEGV, vasút, vonat, kocsi, vagon, polcos, sín, talpfa, sínszeg, síncsavar, tirefon-csavar, heveder, váltó, csúcssín, keresztezés, kocsiszín, kuli, MIB, MIA, egy hengeres, dízel, diesel, kátrány, KEMV, GyMV, nyomtáv, nyomtávolságú, fordítókorong, keskenynyomköz, keskenynyomközű vasút, téglagyári múzeum, képek, kép, fénykép, cegaj, bodonka,  Délalföldi Tégla- és Cserépipari Vállalat, ÉPGÉP, É.M. Építőgépjavító és Gépgyártó Vállalat, ÉGV, É.M. Építőanyagipari Gépjavító Vállalat, узкоколейная железная дорога, узкоколейка, вагонетка, поезд, железная дорога, железнодорожник, железнодорожный вагон, железнодорожный полотно, железной дороги, рельс, паровоз, локомотив, машинист, úzkokolejky, železnic, vlak, gartenbahn, schmalspurbahn, ziegelai bahn, feldbahn, O&K, drehscheibe, decauville, feldbahnweiche, weiche, schienennagel, lorenknecht, feldbahnwagen, muldenkipper, kipplore, flachwagen, stapelwagen, etagewagen, ziegelai, bahn, werkbahn, 600 mm-Feldbahn, train, narrow gauge, farm railway, industrial railway pics, brickworks, brickyard, light rail, garden railway, pix, pictures, photos.

 
Fórum
Fórumok : Kerti vasutak : Kisvasúti mardványok Fórumok: 
Témaindító hozzászólás
Tatumadar

2005.09.28. 18:16 -
A napokban találtam négy csillekereket az iskolám szertárában, kettő-kettő különböző, de azonos átmérőjű, és éppen ,,tárgyalok" a tesitanárral a megvételükről. Amúgy maradt még két útátjáró és pár épület a dombóvári GV-ből. Már tervbe van véve a sínek kiásása, de még csak két embert találtam erre :( Szerencsére ismét fellelkesedtem a Képtárban látottaktól! Tatumadár

[60-41] [40-21] [20-1]

Aspectomat Előzmény | 2008.11.04. 17:32 - #60

Sajnos 50 km-es körzetben nincs már üzemelő téglagyár Békéscsaba környékén. :(


CanGuru Előzmény | 2008.09.26. 21:34 - #59

Mi van mostanság a dévaványai és a törökszentmiklósi téglagyárral? Előbbiről hallottam azt, hogy nincs termelés, de tervezik újraindítani. Hogyan lehetne ezeket meglátogatni? (Mivel nincsenek messze, ezért egy körben gondoltam.) Van arrafelé még másik téglagyár (kb. 50 km-en belül)?


Aspectomat Előzmény | 2006.09.08. 19:02 - #58

A nyelvem nekem is megvan, mégis írok most Neked! A kezük megvan? Mert anélkül nem jó... Ha tényleg csináltok valamit, és olyan időben, hogy jó, akkor szívesen elmegyek léhűtőnek. Lesz egy csomó hideg levetek. Király -nem? Egyébként most ősszel nem a megszűnő vonalakat kellene bejárni? Na jaunapot kívánok!

Tatumadar Előzmény | 2006.09.08. 18:39 - #57

Szia Soma! Úgy tűnik, annyira lelkes vagyok, hogy télleg kibányásszuk a váltókat! :) Ha jól néztem, kettő használható akad, egy teljesen be van betonozva, a másik csak félig, azzal kedjük. Ha gondolod, megbeszéljük és gyere segíteni! Ja, és a legjobb, mindkettőnek megvan a nyelve!

Aspectomat Előzmény | 2006.02.19. 16:50 - #56

Nem tudom mennyiért lehet elhozni Németországból egy tengelyt, megaztán mennyiért gyártják le? Szerintem járhatóbb út, ha Magyarországon keresel valahol tengelyt, és csapágyat hozzá.. Járd be a környékbeli téglagyárakat, esetleg kérdezt meg a Fehértavi halgazdaságot, vagy valami hasonló céget.. Hátha van.. Békésen is csak egy db. forgótengelyes csille található, egyedül vészelte át az idő múlását... Nincs véletlenül linked ehhez a német gyártóhoz? Előre is köszi..

Az MSN címem aspectomat'kukac'msn.com...


Tatumadar Előzmény | 2006.02.14. 23:21 - #55

Most olvastam el a régi hozzászólásokat, és a seppelbahn-t már írtam. Mindegy. Akkor inkább web.utanet.at/scholz3m. Ez is kerály:)

Tatumadar Előzmény | 2006.02.14. 23:16 - #54

Szia Soma! El is felejtettem: mi az MSN-címed? Nem tom, mér nem kérdeztem meg. A csillék alváza biztosan szélesebb a nyomtávnál, mivel ezek oválisra hajlított hengerelt U-acélból készültek, de ezek se hegesztettek, hanem egy szegecselt pánt fogja össze a végeket. Nagyon hasonlítanak a békési téglagyárban lévőkhöz. Viszont megtudtam valami érdekeset: egy német ember a mai napig foglalkozik mezei vasúti kellékek gyártásával, így beszerezhetőek nála a legkülönfélébb súlyú sínek, váltók(!), tengelyek, kerekek, tengelyágytokok, préselt acálaljak, hevederek, stb.!!! Még egy cím, valaki nagyon beőrült, és valami nagyon durvát épített a ,,kertjébe'': vévévé.seppelbahn.de

Aspectomat Előzmény | 2006.02.14. 18:40 - #53

Köszi a szavazást! :)

Ha állótengelyes, akkor viszonylag könnyű dolgod van, nem annyira nehéz tengelyt szerezni, csak jó helyen kell keresni. Mérd le a főkeret szélességét a tengely rögzítési pontjain.. ha kisebb, mint a nyomtáv, akkor valószínűleg állótengelyes volt (persze elvileg lehetett belső csapágyazású forgó tengelyes is, de erre az esély 0), ha nagyobb, akkor forgótengelyes. A pályával kapcsolatban sajnos lehet, hogy vasaljas, és akkor a terelősín is oda van hegeszve, bár le lehet vágni...

Jó lenne, ha sikerülne megmentened azokat az anyagokat! Főleg azok a szegecselt csillék.. :)


Tatumadar Előzmény | 2006.02.14. 15:56 - #52

Megvolt a szavazás:)

Tatumadar Előzmény | 2006.02.12. 23:25 - #51

Az MSN címem ugyan az, mint az e-mailem, tehát tatumadar'kukac'freemail.hu. Erre nem is gondoltam, hogy állótngelyes. Viszont a teknő használhatatlan, mert a ráhegesztett folt is kirohadt! Az alváz viszont gyönyörű állapotban van, és a leszebb a vonóhorog, a jellegzetes formájával. A sínek nagyon könnyűnek tűnnek, már ahol a végük kilóg a betonból, olyan 5-7 kg/fm-esek lehetnek. A legjobb, hogy mivel betonban van, hogy a nyomvályú megmaradjon, mindenhol terelősínek vannak, tehát szétbontva a pálya 2X olyan hosszú, mint látszik! Szerintem egy jó 100 m-es vonalat ki lehetne belőle hozni, ha lenne á hely. Ha valóban ki lesz bontva, akkor a fel nem használt síneket el fogom ,,spájzoltatni'' szebb ,,kertes'' időkre:) Hátha még lesz is belőle valami.

Aspectomat Előzmény | 2006.02.12. 19:37 - #50

Sajnos ez a téglagyárak sorsa.. Nem egyé, nem kettőé, hanem majdnem az összesé. Add meg az MSN címedet, akkor beszélhetünk ott is..

Nem biztos, hogy forgótengelyes kocsi volt... Az AKGV-n található összes kocsi állótengelyes, ahhoz pedig nem kell csapágytok, mert a tengely és a kerék között van a csapágy.

Kocsit a működő téglagyárakból lehet szerezni. Mindenhol van egy-kettő, amit már nem használnak.


Tatumadar Előzmény | 2006.02.09. 22:40 - #49

A soproni téglagyárat nagyon sajnálom, minde évben ott szoktunk nyaralni, ez olyan hagyomány. Gondoltam, vihetnénk bele valami színt. Mindig elmegyünk Nagycenkre, a múzeumvasútra. Az itteni nyomtávot 500 mm-re becsültem, a tengely még nem is lenne gond, csak tengelyágytok sincs. Azt szerintem nehezebb lenne szerezni. Nekem sajnos nincs se DC-m, se SoulSeek-em, de van MSN-em. Azon lassú lenne, mint állat, de átmenne. Asszem nem írtam, de a betonban van még 2 váltó, vagy több, sajnos nem tom megállapítani a teljes hosszt, mert a gyár mögötti placc tiszta salak. Gondoltuk, hogy csákánnyal meg ciroksöprűvel kitisztítjuk a nyomvályút, és akkor átláthatóbb lenne. Lehet, hogy szombaton megejtjük. Már volt egy ötlet, hogy a síneket ki kéne vájni, és a múzeum udvarán egy bemutatópályát építeni, de ez még a jövő zenéje. Bár amilyen polgármesterünk van, az kapó minden építő jellegű ötletre. Kocsit vajon honnan tudnék szerezni? Mozdonyra már gondolni sem merek...

Aspectomat Előzmény | 2006.02.09. 22:04 - #48

Szia Dani!

Nagyon örülök, hogy sikerült találni valamit! Nem baj, hogy nincs alattuk tengely, azt lehet szerezni máshonnan. Nagyon jó csillék lehetnek... Szegecselt teknő.. csodás! A nyomtávot le kellett volna mérni, és az alapján tengelyt keresni alájuk.

A fényképeket el tudád küldeni másként is... fent vagy valamelyik fájlcserélő rendszeren? én a SoulSeek-et és a DC++ -t használom, szóval akkor ott is le tudnám tölteni, vagy a google új szolgáltatásával... Lehet olvasni róla a google.co.hu -n. Ha így nem jön össze akkor majd megoldjuk CD-n.

Téglagyárak.. A felsoroltak közül egyikben sem voltam, de Marton Zsoltnak és a KBK-nak köszönhetően vannak információim... (KBK füzetek 2003/1)

A mázai téglagyár:

A Dombóvár-Bátaszék MÁV vonal MÁáza-Szászvár állomásán leszállva az állomás épülettel szemben levő földút, vagy az ezzel párhuzamos, tőle kb. 300 méterre jobbra fekvő aszfaltút visz felfele a dombon, 400 méter hosszban. A belső 500mm nyomtávú hálózaton ,,Cápa" és ,,Tigris" típusú vontatók húzzák a téglabehordó kocsikat, amiket a szárítókba 900mm nyomtávú Keller tolópaddal továbbítanak.

 

A sásdi téglagyár:

A Budapest-Pécs fővonal egyik állomása Sásd, amelyen még az IC vonatok is megállnak. az állomás Pécs felőli útátjáróján balra fordulva, az úton 2,2 kilométer érjük el úticélunkat. A gyár belső területén BL-12 dízelmotoros géppel húzzák a tégla be-kihordó kiskocsikat. Az alkalmazott nyomtáv 500mm.

 

A soproni téglagyár:

Tudtommal megszűnt, 2003-ban már nem említik. :(

 

Üdv: Soma


Tatumadar Előzmény | 2006.02.06. 14:19 - #47

Szia Soma! Most még egyszer átnéztem a kisvasúti listádat, és az érdekelne, hogy hogyan juthatok el a mázai, a sásdi és a soproni téglagyárhoz? Válaszodat előre is köszönöm! Dani

Tatumadar Előzmény | 2006.02.06. 14:07 - #46

Szai Soma! Bocs, hogy olyan sokáig nem írtam! Ma délelőtt (nem volt tanítás) leugrottam a téglagyárhoz. A kisvasút már rég nem üzemel:( De amit ott találtam, az valami űberállat!!! Kezdésnek 3 csille, sajna kerék nélkül és kirohatt teknővel, de 200%, hogy 2. vh előttiek, mert az egész szegecselt és nagyon régi kivitelű. Aztán temérdek hasonló csilleteknő, csak egy volt hegesztett, A legjobb, hogy a betonban megtaláltam egy régi 600-as, vagy 500-as pályának a maradványait!!! Mint később az ott dolgozóktól megtudtam, az a kulié volt (apám mesélte, ahol ő dolgozott 3 hétig, ott is volt ,,valami mozdony'', de mint később kiderült a leírásából, egy szürke kuli volt, mint Kmencén)! Így már étrhetővé vált, hogy mi az a rengeteg alulméretezett betondarab, azok bizony aljak. A slussz poén, hogy a régi GV-nknek ott maradt egy andráskeresztje. Azért én még ma visszamegyek. Nekem az kell!!!!!!! Ha majd fényképezek, nem emilben küldöm, hanem inkábbb majd CD-n. Dani

Aspectomat Előzmény | 2006.01.18. 18:14 - #45

Hó itt sincs, már hideg se annyira. Ma például esett az eső. Na, azt hiszem most lesz a félév vége, szóval utána mehettek. Üzemel is az a téglagyár? A vasúttal együtt? Az jó lehet...

Tatumadar Előzmény | 2006.01.14. 21:56 - #44

Hó nincs, csak hideg, de az nagyon! Nálatok van hó? Sajnos az egész fényképezésből nem lett semmi, mert a gyerek, akivel menten volna, hat (!) tantárgyból áll csak bukásra, ezért tanulnia kellett:( Egyedül meg nem volt kedvem menni. Akkor kinek magyarázok? Höhö. Majd máskor, talán. Valószínű, akkor megyek, amikor már össze lesz hordva egy termetes méretű agyagdomb, mert úgy az iazi a látvány, de így koratavaszra tolódik, amikorra már beindul az üzem. Sebaj, az is itt van hamarosan. Még egy-két remek link: vévévé.seppelbahn.de és vévévé.feldbahnseite.de. Naaagyonjók! Dani

Aspectomat Előzmény | 2006.01.14. 14:11 - #43

Rendbe, várom a leveled!

Nálatok csak hideg van, vagy van hó is?


Tatumadar Előzmény | 2006.01.14. 13:24 - #42

Na, úgy tűnik, ma megyünk fotózni. Pont erre alkalmas ídő van. Felhős, és rohattul hideg, amit én nagyon szeretek. A Gabona, a talpfalopós vasútbarátom jön velem, csak ő ezt még nem tudja:) Ha minden jól megy, még ma este elküldöm a képeket. Dani

Aspectomat Előzmény | 2005.12.31. 20:35 - #41

Jól van, várom! Neked is Boldog Új Évet, sok kisvasutat!


[60-41] [40-21] [20-1]

 
Facebook
 
 
 

Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon