AKGV
Menü
 
Felek Ferenc írásai
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Alhonlapok
 
Linkek
 
Egyéb linkek
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Figyelmeztetés

A honlapon található képek közkincsnek minősülnek. Ez a világ minden részén érvényes.

 
Letöltések
 
Látogatottság
Indulás: 2005-02-20
 
Keresőszavak

Kisvasút, kerti vasút, iparvasút, csille, billenő csille, 600 mm, kg/fm, téglagyári vasút, téglagyár, tégla, erdő, ÁEV, AEGV, vasút, vonat, kocsi, vagon, polcos, sín, talpfa, sínszeg, síncsavar, tirefon-csavar, heveder, váltó, csúcssín, keresztezés, kocsiszín, kuli, MIB, MIA, egy hengeres, dízel, diesel, kátrány, KEMV, GyMV, nyomtáv, nyomtávolságú, fordítókorong, keskenynyomköz, keskenynyomközű vasút, téglagyári múzeum, képek, kép, fénykép, cegaj, bodonka,  Délalföldi Tégla- és Cserépipari Vállalat, ÉPGÉP, É.M. Építőgépjavító és Gépgyártó Vállalat, ÉGV, É.M. Építőanyagipari Gépjavító Vállalat, узкоколейная железная дорога, узкоколейка, вагонетка, поезд, железная дорога, железнодорожник, железнодорожный вагон, железнодорожный полотно, железной дороги, рельс, паровоз, локомотив, машинист, úzkokolejky, železnic, vlak, gartenbahn, schmalspurbahn, ziegelai bahn, feldbahn, O&K, drehscheibe, decauville, feldbahnweiche, weiche, schienennagel, lorenknecht, feldbahnwagen, muldenkipper, kipplore, flachwagen, stapelwagen, etagewagen, ziegelai, bahn, werkbahn, 600 mm-Feldbahn, train, narrow gauge, farm railway, industrial railway pics, brickworks, brickyard, light rail, garden railway, pix, pictures, photos.

 
Fórum
Fórumok : Kerti vasutak : AKGV Fórumok: 
Témaindító hozzászólás
Aspectomat

2005.09.17. 22:57 -
Vélemények, kérdések az AKGV-ról.

[10-1]

Aspectomat Előzmény | 2011.01.11. 01:42 - #11

Örülök neki!


didi Előzmény | 2010.10.06. 17:20 - #10

tetszik

 


Aspectomat Előzmény | 2010.08.05. 14:25 - #9

Szia!

Nem túl bonyolult. Ha a kuli be van indítva és a motornak a megfelelő töltés (gáz) be van állítva, akkor gyakorlatilag egyetlen kar (irányváltó) előre-hátra mozgatásával lehet vele előre-hátra mozogni. Fékezni a kézifékkel kell, de sok példányon nem működik a fék, ezért az irányváltó ellenirányba való kapcsolásával történhet a megállítás. Tartós használat esetén azért ennél némileg több ismeret szükséges.

 

További kezelőszervek:

sebességváltó: A sebességváltó kar csak nagy tömegű vonatok esetén játszik szerepet. Ekkor egyes sebességre kell váltani, ami alacsonyabb sebességet, de nagyobb nyomatékot eredményez. Egyébként kettes sebességet szoktunk használni még induláshoz is.

töltésszabályzó: A motorba jutó üzemanyag mennyiségét lehet vele szabályozni. A gázpedálnak felel meg.

A 14-én megrendezett kisvasúti napon Te is kipróbálhatod!

 

Üdv.: Aspectomat


tesco Előzmény | 2010.07.21. 19:45 - #7

milyen nehéz vezetni egy kulit?


Aspectomat Előzmény | 2008.11.04. 17:22 - #6

A MIB motorok dízeles változatának alacsony a fogyasztása. Ezt az is bizonyítja, hogy a dévaványai téglagyár bérlője annak idején úgy nyilatkozott, hogy a vasútnál olcsóbban villás targoncával sem tudná a gyár anyagmozgatási igényeit kielégíteni.

Az, hogy konkrétan az enyém mennyit fogyaszt, nem titok, de sajnos nincs is erről adatom. Mivel nincs menetlevél, nem mérem sem a megtett kilométer távolságot, sem az üzemben töltött időt. Eddigi pályafutása alatt összesen vettem hozzá 10 l gázolajat, a tankban pedig volt eredetileg is kb. 3 l. Mivel azonban nincs napi használatban, ezek a számok nem igazán mondanak semmit.

A gyár adatai szerint a MIB DIESEL motor fogyasztása 195 g/LEó ami számomra a valósághoz képest magasnak tűnik, persze azt is bele kell számolni, hogy nem üzemel folyamatosan maximális teljesítményen, azaz 8 LE-vel.

A vasúttal kapcsolatban az üzemanyag költsége a fenti adatokat ismerve elenyésző. A legnagyobb költsége a pályának és a gépészetnek van. Azonban ezekről sem lehet igazán pontos adatokat megállapítani, hisz a beszerzési árak erősen változók (nincs egy 102. sz. ÁFÉSZ bolt, ahol fix áron van a sín meg a kuli :(  :). A kulik elsősorban egyszeri kb. 60-80.000 ft-ba kerülő nagyjavítást kell, hogy kapjanak, ami után a jelenlegi igénybevétel mellett kb. 50 évnyi üzem garantált nagyobb beruházás nélkül. (kb. annyit üzemel egy hónapban, mint a téglagyárban egy nap alatt)


CanGuru Előzmény | 2008.10.04. 21:01 - #5

A MIB kuli használata mennyit üzemanyagot fogyaszt?

Mennyit költesz havonta erre, ha nem titok? És az üzemanyag a legnagyobb költség a vasúttal kapcsolatoban?


Aspectomat Előzmény | 2008.10.01. 20:18 - #4

Szia!

Szoktuk használni a kerten belül történő egyéb szállításokra is. Amikor a hétvégi házat építettük, 1 tonna cement volt az udvari kocsin, amikor a hidroforr aknát, mindkét csillével sódert és homokot hordtunk elég nagy mennyiségben. Földet, téglákat, keramit kockákat, gyeptéglát, és számtalan egyebet szállítottunk már a kerten belül vasúttal. Üzemi szintű használatra azonban nem tudnám alkalmazni, mivel nincs üzem, ez csak egy hobby kert. Örülnék neki, ha hasznos lenne, de egyelőre ennek nincs meg a feltételei. Nincs mit szállítani. Természetesen ha vennék egy külszíni bányát, erdőt, stb. valószínűleg megpróbálnám vasúttal szállítani az ottani anyagokat. Sajnos azonban lehet, hogy megakadályozna ebben a hazai bürokrácia, hiszen az üzemi használatban lévő vasúti pályák már engedélykötelesek. Talán még az én álmomban létező cég költségvetése sem bírná ki egy új iparvasút engedélyeztetésének költségeit.

Üdvözlettel: AKGV


CanGuru Előzmény | 2008.09.26. 20:31 - #3

Szia Soma!

Azon nem gondolkoztál, hogy a kisvasutad valamilyen formában hasznos is legyen, azaz valamire lehessen használni hobbi célú közlekedésen/játékon kívül?

Üdv., CanGuru


Aspectomat Előzmény | 2006.10.01. 19:40 - #2

Iszonyat sok a hozzászólás...

Aspectomat Előzmény | 2005.09.17. 22:57 - #1

Vélemények, kérdések az AKGV-ról.

[10-1]

 
Facebook
 
 
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?