AKGV
Menü
 
Felek Ferenc írásai
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Alhonlapok
 
Linkek
 
Egyéb linkek
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Figyelmeztetés

A honlapon található képek közkincsnek minősülnek. Ez a világ minden részén érvényes.

 
Letöltések
 
Látogatottság
Indulás: 2005-02-20
 
Keresőszavak

Kisvasút, kerti vasút, iparvasút, csille, billenő csille, 600 mm, kg/fm, téglagyári vasút, téglagyár, tégla, erdő, ÁEV, AEGV, vasút, vonat, kocsi, vagon, polcos, sín, talpfa, sínszeg, síncsavar, tirefon-csavar, heveder, váltó, csúcssín, keresztezés, kocsiszín, kuli, MIB, MIA, egy hengeres, dízel, diesel, kátrány, KEMV, GyMV, nyomtáv, nyomtávolságú, fordítókorong, keskenynyomköz, keskenynyomközű vasút, téglagyári múzeum, képek, kép, fénykép, cegaj, bodonka,  Délalföldi Tégla- és Cserépipari Vállalat, ÉPGÉP, É.M. Építőgépjavító és Gépgyártó Vállalat, ÉGV, É.M. Építőanyagipari Gépjavító Vállalat, узкоколейная железная дорога, узкоколейка, вагонетка, поезд, железная дорога, железнодорожник, железнодорожный вагон, железнодорожный полотно, железной дороги, рельс, паровоз, локомотив, машинист, úzkokolejky, železnic, vlak, gartenbahn, schmalspurbahn, ziegelai bahn, feldbahn, O&K, drehscheibe, decauville, feldbahnweiche, weiche, schienennagel, lorenknecht, feldbahnwagen, muldenkipper, kipplore, flachwagen, stapelwagen, etagewagen, ziegelai, bahn, werkbahn, 600 mm-Feldbahn, train, narrow gauge, farm railway, industrial railway pics, brickworks, brickyard, light rail, garden railway, pix, pictures, photos.

 
L121 0108-1001

A kocsi 2005. egyik havas napján még az első színterve szerintL121 0108-1001

 

Típus rövid ismertetése: Két tengelyes, agycsapágyas kocsi. Erről a kocsitípusról gyakorlatilag nincsenek érdemi információink. Valószínű, hogy eredetileg egy téglagyári polcoskocsi vagy száraztégla hordó kocsi (behordókocsi) volt. A kocsi eredetijét a csapágyfedeleken látható embléma tanulsága szerint az Orenstein & Koppel cég gyártotta. A gyártás ideje tehát annyiban behatárolható, hogy a cég államosítása előtt gyártották. A csavarokkal rögzített, belső felfüggesztésű négyzetes állótengelyekre szerelt kerekeken három kör alakú nyílás található. A három ponton, eredetileg süllyesztett fejű, hornyolt, metrikus csavarokkal rögzített csapágyfedelek a kocsi jellegzetességei, máshol ezzel a típussal nem találkoztunk.

A jármű története, származása, megszerzése: A jármű a Békéscsabai I-es számú Téglagyárban (korábban Bohn Téglagyár) szolgált. Jelenlegi formáját több átalakítás után ismeretlen időpontban érte el. Az átalakítások után a kocsi alkatrészeinek eredetiségét tekintve csak a kerékpárokéban lehetünk biztosak. Nagy még a valószínűsége a hossztartók eredetiségének, a mellgerendák azonban szinte biztosan utólag lettek a visszább vágott hossztartókra hegesztve. Ettől még lehet, hogy azok is a kocsi levágott részeiből valók, hiszen méretük, korróziójuk mértéke megegyezik a hossztartókéval. A kocsi alvázát a két hossztartó végére hegesztett mellgerendákból létrehozott keret alkotja. Erre függesztették fel csavarozással a kerékpárokat. A kocsi két végére hegesztéssel csőből készült toló karokat szereltek, amelyek közül az egyiket később levágták, vagy letörték. A keretre kezeletlen deszkákból szegeléssel a mellgerendákra rögzített két fa hossztartón felfekvő hosszanti deszkázatú platót ácsoltak. Kizárólag kézi kocsiként üzemelt, mozdonyvontatásra nem tették alkalmassá.
A kocsit a Délalföldi Tégla- és Cserépipari Vállalat I-es számú téglagyárában (Békéscsabán)A kocsi kereke az első színterv szerinthasználták a téglagyár kazánházában. A gyár egykori dolgozói szerint szerszámszállításra használták. Udvari Kocsi becenevét is itt kapta. A név feltehetően kettős utalást tartalmaz: A jármű a gyárudvaron kézi tolással szerszámokat szállított, de ezzel a névvel irónikusan utalhattak a királyi pár nagyvasúti utazásait lebonyolító azonos nevű kocsira is.
A téglagyár bezárása után több mint egy évtizedig az egykori kazánház épületéve zárva várta sorsa jobbra fordulását. Az épületet azonban 1998-ban megvásárolták és az ott lévő gépeket, vasanyagokat ócskavasként értékesítették. Az ott található fordítókorongokkal, sínanyagokkal együtt megvásároltuk, így ez a kocsi lett az AKGV első kocsija.

Története az AKGV-n: A kocsi 1998-ban érkezett hozzánk az első pályaanyagokkal együtt. A pálya építésével párhuzamosan hozzáláttunk a kocsi felújításához is. Felújítás után alváza sötétzöld, toló karjai és kerekei fekete színt kaptak, az O&K logó pedig ezüst színnel lett kiemelve. Még ebben az évben lecseréltük az erősen avult, szálkásodott platóját. Sajnos az akkori körülmények között az utángyártás nem követi az eredeti méreteket, a deszkázat hosszabb és vékonyabb, mint az eredeti volt, a szegelést csavarozás váltotta fel, a fa eredeti színe helyett pedig fekete festést kapott. A felújítás után röviddel a kocsi tolókarral átellenes végén a deszkák végeit U idommal fogtuk össze. Ez ütközés esetén a deszkák károsodását is megakadályozza. Tolókarral rendelkező oldalára hasonló célból fém lemezt szegeltünk. Később a felesleges túldíszítettség elkerülése céljából az egész kocsi fekete színt kapott, elején és hátulján fekete-vörös figyelemfelkeltő rézsútos sávozással.

Tervek: Hosszútávú tervek között szerepel a kocsi fa platójának az eredeti kialakítás szerint való visszaállítása.

 
Facebook
 
 
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal