AKGV
Menü
 
Felek Ferenc írásai
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Alhonlapok
 
Linkek
 
Egyéb linkek
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Figyelmeztetés

A honlapon található képek közkincsnek minősülnek. Ez a világ minden részén érvényes.

 
Letöltések
 
Látogatottság
Indulás: 2005-02-20
 
Keresőszavak

Kisvasút, kerti vasút, iparvasút, csille, billenő csille, 600 mm, kg/fm, téglagyári vasút, téglagyár, tégla, erdő, ÁEV, AEGV, vasút, vonat, kocsi, vagon, polcos, sín, talpfa, sínszeg, síncsavar, tirefon-csavar, heveder, váltó, csúcssín, keresztezés, kocsiszín, kuli, MIB, MIA, egy hengeres, dízel, diesel, kátrány, KEMV, GyMV, nyomtáv, nyomtávolságú, fordítókorong, keskenynyomköz, keskenynyomközű vasút, téglagyári múzeum, képek, kép, fénykép, cegaj, bodonka,  Délalföldi Tégla- és Cserépipari Vállalat, ÉPGÉP, É.M. Építőgépjavító és Gépgyártó Vállalat, ÉGV, É.M. Építőanyagipari Gépjavító Vállalat, узкоколейная железная дорога, узкоколейка, вагонетка, поезд, железная дорога, железнодорожник, железнодорожный вагон, железнодорожный полотно, железной дороги, рельс, паровоз, локомотив, машинист, úzkokolejky, železnic, vlak, gartenbahn, schmalspurbahn, ziegelai bahn, feldbahn, O&K, drehscheibe, decauville, feldbahnweiche, weiche, schienennagel, lorenknecht, feldbahnwagen, muldenkipper, kipplore, flachwagen, stapelwagen, etagewagen, ziegelai, bahn, werkbahn, 600 mm-Feldbahn, train, narrow gauge, farm railway, industrial railway pics, brickworks, brickyard, light rail, garden railway, pix, pictures, photos.

 
L123 0077-1001

L123 0077-1001

 

Típus rövid ismertetése: Két tengelyes, hegesztett kivitelű, polcos vagy száraztéglás kocsiból átalakított téglagyári raklapos kocsi nedves tégla szállítására. A kocsi egy pár raklaptartóval rendelkezik, melyre egy darab, deszkából ácsolt nem szabványos rakodólap helyezhető. A raklaptartók szögvasból készültek. A raklaptartókat két, korábban polctartókat vagy homlokfalat tartó visszavágott, szögvasból készült, 90°-ban hajlított állvány tartja, melyek egyben a kocsi alvázának hossztartói is. A hossztartókon furatok találhatók a kerékpárok felfogatására céljából. A kocsi állótengelyes, agycsapágyas kerékpárokon fut, melyek a hossztartóra kengyelek segítségével vannak felfogatva. Eredetileg mozdonyvontatásra alkalmatlan kézikocsiként üzemeltethették, ezt látszik bizonyítani a mozdonyos vontatáshoz szükséges ütközők utólagos, csavarokkal való felfogatása.

A jármű története, származása, megszerzése: A jármű a Dévaványai Téglagyárban üzemelt 500 mm-es nyomtávolságon. A kocsit ismeretlen időpontban mozdonyvontatásra alkalmassá tették. Ehhez a jármű végére szilárd felfüggesztésű ütközőket csavaroztak. Az ütközőket négy-négy csavar tartja, de a felfogatásukat bágerláncszemek utólagos felhegesztésével erősítették meg. Az ütközők félkörívben hajlított talpukra állított szögvasakból készültek, melyekre azonos ívben vágott szélű vaslemezt hegesztettek. A lemez és a szögvas közötti kamrát középen a megfelelően hajlított lemezzel fedték be, ami ütközési felületként szolgál. A járműkapcsolás céljára az ütközőkre hegesztett vonókampók szolgálnak. A tengelyrögízítő furatokból és egyéb hegesztés nyomokból arra lehet következtetni, hogy a kocsi tengelytávolságát megnövelték. A Dévaványai Téglagyárban ismeretlen időpontban a téglák rakodólapos mozgatására álltak át, amivel gépesíthették a kocsiról való lerakodást. Ezért az eredetileg polcos vagy száraztéglás kocsiként üzemelő járművet raklapszállító pőrekocsivá alakították át. Ehhez a kocsi polctartóit vagy homlokfalát tartó állványokat az ütköző szintje fölött elvágták és az így kapott csonkokra szögvasból raklaptartókat helyeztek el. A kocsi közepére a hossztartókra támaszkodó vaslemezt hegesztettek, ami egy állvánnyal a raklap közepének alátámasztását szolgálja. Ilyen átalakítással a Mezőberényi II-es számú Téglagyárban is találkoztunk, ezért lehetséges, hogy központi műhelyben végezték. A kocsi színe szürke volt.
A Dévaványai Téglagyár bezárása után az ott található eszközöket ócskavasként értékesítették, azonban az egyik mozdony (M231-1002), a kocsik és a pályaanyag egy része vasútbarátok tulajdonába került. A téglagyár bezárását követő tárgyalások után sikerült  a tulajdonos önkormányzattól megvásárolni. A segítőkészségért ezúton is köszönet illeti Pap Tibor polgármester urat és Lengyel László urat, a műszaki iroda munkatársát.

Története az AKGV-n: A kocsi 2008.10.02-án érkezett vasutunkra, ahol 500 mm-es nyomtávolsága miatt azonnal forgalomba állni nem tudott. Érkezését követően hamarosan megkezdtük a nyomtávolságának az átállítását amihez a korábban Szentesről érkezett tengelyeket és dévaványai kerekeket használtunk fel. Eredeti kerékpárjai jelenleg is 500 mm nyomtávolságon tárolva vannak, lehetővé téve egy esetleges visszaállítást. A jármű felújítását, mely drótkorongozást, alapozó majd fedőfestéseket foglal magában 2011.09.24-én kezdtük el.  A kocsi az áruforgalom mellett szükség esetén személyforgalomban is részt vesz, amihez ülőpolcot áll rendelkezésre. Az ülőpolc a polctartókon támaszkodik fel, de hosszirányú deszka csak középen van rajta, így marad hely a lábaknak.

Tervek: A felújítás befejezése után a jármű kerekei fekete, míg többi része szürke festést fog kapni. Az egyik ütközőtartó csavart ki kell cserélni, mert laza, a középső alátámasztást szolgáló lemezt pedig vissza kell hegeszteni, mert az eredeti hegesztés eltört. A felújítást követően folyamatos üzemeltetésén és időszakos felújításán túl további terveink nincsenek. Állapota megfelel a kívánatosnak.

 
Facebook
 
 
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal