|
Menü |
|
| |
|
Felek Ferenc írásai |
|
| |
|
Alhonlapok |
|
| |
|
Linkek |
|
| |
|
Egyéb linkek |
|
| |
|
Figyelmeztetés |
|
A honlapon található képek közkincsnek minősülnek. Ez a világ minden részén érvényes. | |
|
Letöltések |
|
| |
|
Keresőszavak |
|
Kisvasút, kerti vasút, iparvasút, csille, billenő csille, 600 mm, kg/fm, téglagyári vasút, téglagyár, tégla, erdő, ÁEV, AEGV, vasút, vonat, kocsi, vagon, polcos, sín, talpfa, sínszeg, síncsavar, tirefon-csavar, heveder, váltó, csúcssín, keresztezés, kocsiszín, kuli, MIB, MIA, egy hengeres, dízel, diesel, kátrány, KEMV, GyMV, nyomtáv, nyomtávolságú, fordítókorong, keskenynyomköz, keskenynyomközű vasút, téglagyári múzeum, képek, kép, fénykép, cegaj, bodonka, Délalföldi Tégla- és Cserépipari Vállalat, ÉPGÉP, É.M. Építőgépjavító és Gépgyártó Vállalat, ÉGV, É.M. Építőanyagipari Gépjavító Vállalat, узкоколейная железная дорога, узкоколейка, вагонетка, поезд, железная дорога, железнодорожник, железнодорожный вагон, железнодорожный полотно, железной дороги, рельс, паровоз, локомотив, машинист, úzkokolejky, železnic, vlak, gartenbahn, schmalspurbahn, ziegelai bahn, feldbahn, O&K, drehscheibe, decauville, feldbahnweiche, weiche, schienennagel, lorenknecht, feldbahnwagen, muldenkipper, kipplore, flachwagen, stapelwagen, etagewagen, ziegelai, bahn, werkbahn, 600 mm-Feldbahn, train, narrow gauge, farm railway, industrial railway pics, brickworks, brickyard, light rail, garden railway, pix, pictures, photos.
| |
|
|
|
Fórum |
|
Témaindító hozzászólás
|
2005.09.28. 18:16 - |
A napokban találtam négy csillekereket az iskolám szertárában, kettő-kettő különböző, de azonos átmérőjű, és éppen ,,tárgyalok" a tesitanárral a megvételükről. Amúgy maradt még két útátjáró és pár épület a dombóvári GV-ből. Már tervbe van véve a sínek kiásása, de még csak két embert találtam erre :( Szerencsére ismét fellelkesedtem a Képtárban látottaktól! Tatumadár |
[60-41] [40-21] [20-1]
Sajnos 50 km-es körzetben nincs már üzemelő téglagyár Békéscsaba környékén. :( |
Mi van mostanság a dévaványai és a törökszentmiklósi téglagyárral? Előbbiről hallottam azt, hogy nincs termelés, de tervezik újraindítani. Hogyan lehetne ezeket meglátogatni? (Mivel nincsenek messze, ezért egy körben gondoltam.) Van arrafelé még másik téglagyár (kb. 50 km-en belül)? |
A nyelvem nekem is megvan, mégis írok most Neked! A kezük megvan?
Mert anélkül nem jó...
Ha tényleg csináltok valamit, és olyan időben, hogy jó, akkor szívesen elmegyek léhűtőnek. Lesz egy csomó hideg levetek. Király -nem?
Egyébként most ősszel nem a megszűnő vonalakat kellene bejárni?
Na jaunapot kívánok! |
Szia Soma! Úgy tűnik, annyira lelkes vagyok, hogy télleg kibányásszuk a váltókat! :) Ha jól néztem, kettő használható akad, egy teljesen be van betonozva, a másik csak félig, azzal kedjük. Ha gondolod, megbeszéljük és gyere segíteni! Ja, és a legjobb, mindkettőnek megvan a nyelve! |
Nem tudom mennyiért lehet elhozni Németországból egy tengelyt, megaztán mennyiért gyártják le? Szerintem járhatóbb út, ha Magyarországon keresel valahol tengelyt, és csapágyat hozzá.. Járd be a környékbeli téglagyárakat, esetleg kérdezt meg a Fehértavi halgazdaságot, vagy valami hasonló céget.. Hátha van.. Békésen is csak egy db. forgótengelyes csille található, egyedül vészelte át az idő múlását... Nincs véletlenül linked ehhez a német gyártóhoz? Előre is köszi..
Az MSN címem aspectomat'kukac'msn.com... |
Most olvastam el a régi hozzászólásokat, és a seppelbahn-t már írtam. Mindegy. Akkor inkább web.utanet.at/scholz3m. Ez is kerály:) |
Szia Soma! El is felejtettem: mi az MSN-címed? Nem tom, mér nem kérdeztem meg. A csillék alváza biztosan szélesebb a nyomtávnál, mivel ezek oválisra hajlított hengerelt U-acélból készültek, de ezek se hegesztettek, hanem egy szegecselt pánt fogja össze a végeket. Nagyon hasonlítanak a békési téglagyárban lévőkhöz. Viszont megtudtam valami érdekeset: egy német ember a mai napig foglalkozik mezei vasúti kellékek gyártásával, így beszerezhetőek nála a legkülönfélébb súlyú sínek, váltók(!), tengelyek, kerekek, tengelyágytokok, préselt acálaljak, hevederek, stb.!!! Még egy cím, valaki nagyon beőrült, és valami nagyon durvát épített a ,,kertjébe'': vévévé.seppelbahn.de |
Köszi a szavazást! :)
Ha állótengelyes, akkor viszonylag könnyű dolgod van, nem annyira nehéz tengelyt szerezni, csak jó helyen kell keresni. Mérd le a főkeret szélességét a tengely rögzítési pontjain.. ha kisebb, mint a nyomtáv, akkor valószínűleg állótengelyes volt (persze elvileg lehetett belső csapágyazású forgó tengelyes is, de erre az esély 0), ha nagyobb, akkor forgótengelyes. A pályával kapcsolatban sajnos lehet, hogy vasaljas, és akkor a terelősín is oda van hegeszve, bár le lehet vágni...
Jó lenne, ha sikerülne megmentened azokat az anyagokat! Főleg azok a szegecselt csillék.. :) |
Az MSN címem ugyan az, mint az e-mailem, tehát tatumadar'kukac'freemail.hu. Erre nem is gondoltam, hogy állótngelyes. Viszont a teknő használhatatlan, mert a ráhegesztett folt is kirohadt! Az alváz viszont gyönyörű állapotban van, és a leszebb a vonóhorog, a jellegzetes formájával. A sínek nagyon könnyűnek tűnnek, már ahol a végük kilóg a betonból, olyan 5-7 kg/fm-esek lehetnek. A legjobb, hogy mivel betonban van, hogy a nyomvályú megmaradjon, mindenhol terelősínek vannak, tehát szétbontva a pálya 2X olyan hosszú, mint látszik! Szerintem egy jó 100 m-es vonalat ki lehetne belőle hozni, ha lenne á hely. Ha valóban ki lesz bontva, akkor a fel nem használt síneket el fogom ,,spájzoltatni'' szebb ,,kertes'' időkre:) Hátha még lesz is belőle valami. |
Sajnos ez a téglagyárak sorsa.. Nem egyé, nem kettőé, hanem majdnem az összesé. Add meg az MSN címedet, akkor beszélhetünk ott is..
Nem biztos, hogy forgótengelyes kocsi volt... Az AKGV-n található összes kocsi állótengelyes, ahhoz pedig nem kell csapágytok, mert a tengely és a kerék között van a csapágy.
Kocsit a működő téglagyárakból lehet szerezni. Mindenhol van egy-kettő, amit már nem használnak. |
A soproni téglagyárat nagyon sajnálom, minde évben ott szoktunk nyaralni, ez olyan hagyomány. Gondoltam, vihetnénk bele valami színt. Mindig elmegyünk Nagycenkre, a múzeumvasútra. Az itteni nyomtávot 500 mm-re becsültem, a tengely még nem is lenne gond, csak tengelyágytok sincs. Azt szerintem nehezebb lenne szerezni. Nekem sajnos nincs se DC-m, se SoulSeek-em, de van MSN-em. Azon lassú lenne, mint állat, de átmenne. Asszem nem írtam, de a betonban van még 2 váltó, vagy több, sajnos nem tom megállapítani a teljes hosszt, mert a gyár mögötti placc tiszta salak. Gondoltuk, hogy csákánnyal meg ciroksöprűvel kitisztítjuk a nyomvályút, és akkor átláthatóbb lenne. Lehet, hogy szombaton megejtjük. Már volt egy ötlet, hogy a síneket ki kéne vájni, és a múzeum udvarán egy bemutatópályát építeni, de ez még a jövő zenéje. Bár amilyen polgármesterünk van, az kapó minden építő jellegű ötletre. Kocsit vajon honnan tudnék szerezni? Mozdonyra már gondolni sem merek... |
Szia Dani!
Nagyon örülök, hogy sikerült találni valamit! Nem baj, hogy nincs alattuk tengely, azt lehet szerezni máshonnan. Nagyon jó csillék lehetnek... Szegecselt teknő.. csodás! A nyomtávot le kellett volna mérni, és az alapján tengelyt keresni alájuk.
A fényképeket el tudád küldeni másként is... fent vagy valamelyik fájlcserélő rendszeren? én a SoulSeek-et és a DC++ -t használom, szóval akkor ott is le tudnám tölteni, vagy a google új szolgáltatásával... Lehet olvasni róla a google.co.hu -n. Ha így nem jön össze akkor majd megoldjuk CD-n.
Téglagyárak.. A felsoroltak közül egyikben sem voltam, de Marton Zsoltnak és a KBK-nak köszönhetően vannak információim... (KBK füzetek 2003/1)
A mázai téglagyár:
A Dombóvár-Bátaszék MÁV vonal MÁáza-Szászvár állomásán leszállva az állomás épülettel szemben levő földút, vagy az ezzel párhuzamos, tőle kb. 300 méterre jobbra fekvő aszfaltút visz felfele a dombon, 400 méter hosszban. A belső 500mm nyomtávú hálózaton ,,Cápa" és ,,Tigris" típusú vontatók húzzák a téglabehordó kocsikat, amiket a szárítókba 900mm nyomtávú Keller tolópaddal továbbítanak.
A sásdi téglagyár:
A Budapest-Pécs fővonal egyik állomása Sásd, amelyen még az IC vonatok is megállnak. az állomás Pécs felőli útátjáróján balra fordulva, az úton 2,2 kilométer érjük el úticélunkat. A gyár belső területén BL-12 dízelmotoros géppel húzzák a tégla be-kihordó kiskocsikat. Az alkalmazott nyomtáv 500mm.
A soproni téglagyár:
Tudtommal megszűnt, 2003-ban már nem említik. :(
Üdv: Soma |
Szia Soma!
Most még egyszer átnéztem a kisvasúti listádat, és az érdekelne, hogy hogyan juthatok el a mázai, a sásdi és a soproni téglagyárhoz? Válaszodat előre is köszönöm! Dani |
Szai Soma!
Bocs, hogy olyan sokáig nem írtam! Ma délelőtt (nem volt tanítás) leugrottam a téglagyárhoz. A kisvasút már rég nem üzemel:( De amit ott találtam, az valami űberállat!!! Kezdésnek 3 csille, sajna kerék nélkül és kirohatt teknővel, de 200%, hogy 2. vh előttiek, mert az egész szegecselt és nagyon régi kivitelű. Aztán temérdek hasonló csilleteknő, csak egy volt hegesztett, A legjobb, hogy a betonban megtaláltam egy régi 600-as, vagy 500-as pályának a maradványait!!! Mint később az ott dolgozóktól megtudtam, az a kulié volt (apám mesélte, ahol ő dolgozott 3 hétig, ott is volt ,,valami mozdony'', de mint később kiderült a leírásából, egy szürke kuli volt, mint Kmencén)! Így már étrhetővé vált, hogy mi az a rengeteg alulméretezett betondarab, azok bizony aljak. A slussz poén, hogy a régi GV-nknek ott maradt egy andráskeresztje. Azért én még ma visszamegyek. Nekem az kell!!!!!!! Ha majd fényképezek, nem emilben küldöm, hanem inkábbb majd CD-n. Dani |
Hó itt sincs, már hideg se annyira. Ma például esett az eső. Na, azt hiszem most lesz a félév vége, szóval utána mehettek. Üzemel is az a téglagyár? A vasúttal együtt? Az jó lehet... |
Hó nincs, csak hideg, de az nagyon! Nálatok van hó? Sajnos az egész fényképezésből nem lett semmi, mert a gyerek, akivel menten volna, hat (!) tantárgyból áll csak bukásra, ezért tanulnia kellett:( Egyedül meg nem volt kedvem menni. Akkor kinek magyarázok? Höhö. Majd máskor, talán. Valószínű, akkor megyek, amikor már össze lesz hordva egy termetes méretű agyagdomb, mert úgy az iazi a látvány, de így koratavaszra tolódik, amikorra már beindul az üzem. Sebaj, az is itt van hamarosan. Még egy-két remek link: vévévé.seppelbahn.de és vévévé.feldbahnseite.de. Naaagyonjók! Dani |
Rendbe, várom a leveled!
Nálatok csak hideg van, vagy van hó is? |
Na, úgy tűnik, ma megyünk fotózni. Pont erre alkalmas ídő van. Felhős, és rohattul hideg, amit én nagyon szeretek. A Gabona, a talpfalopós vasútbarátom jön velem, csak ő ezt még nem tudja:) Ha minden jól megy, még ma este elküldöm a képeket. Dani |
Jól van, várom! Neked is Boldog Új Évet, sok kisvasutat! |
[60-41] [40-21] [20-1]
| |
|
|
|
Facebook |
|
| |
|
|