AKGV
Menü
 
Felek Ferenc írásai
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Alhonlapok
 
Linkek
 
Egyéb linkek
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Figyelmeztetés

A honlapon található képek közkincsnek minősülnek. Ez a világ minden részén érvényes.

 
Letöltések
 
Látogatottság
Indulás: 2005-02-20
 
Keresőszavak

Kisvasút, kerti vasút, iparvasút, csille, billenő csille, 600 mm, kg/fm, téglagyári vasút, téglagyár, tégla, erdő, ÁEV, AEGV, vasút, vonat, kocsi, vagon, polcos, sín, talpfa, sínszeg, síncsavar, tirefon-csavar, heveder, váltó, csúcssín, keresztezés, kocsiszín, kuli, MIB, MIA, egy hengeres, dízel, diesel, kátrány, KEMV, GyMV, nyomtáv, nyomtávolságú, fordítókorong, keskenynyomköz, keskenynyomközű vasút, téglagyári múzeum, képek, kép, fénykép, cegaj, bodonka,  Délalföldi Tégla- és Cserépipari Vállalat, ÉPGÉP, É.M. Építőgépjavító és Gépgyártó Vállalat, ÉGV, É.M. Építőanyagipari Gépjavító Vállalat, узкоколейная железная дорога, узкоколейка, вагонетка, поезд, железная дорога, железнодорожник, железнодорожный вагон, железнодорожный полотно, железной дороги, рельс, паровоз, локомотив, машинист, úzkokolejky, železnic, vlak, gartenbahn, schmalspurbahn, ziegelai bahn, feldbahn, O&K, drehscheibe, decauville, feldbahnweiche, weiche, schienennagel, lorenknecht, feldbahnwagen, muldenkipper, kipplore, flachwagen, stapelwagen, etagewagen, ziegelai, bahn, werkbahn, 600 mm-Feldbahn, train, narrow gauge, farm railway, industrial railway pics, brickworks, brickyard, light rail, garden railway, pix, pictures, photos.

 
Fórum
Fórumok : Kerti vasutak : Kisvasúti mardványok Fórumok: 
Témaindító hozzászólás
Tatumadar

2005.09.28. 18:16 -
A napokban találtam négy csillekereket az iskolám szertárában, kettő-kettő különböző, de azonos átmérőjű, és éppen ,,tárgyalok" a tesitanárral a megvételükről. Amúgy maradt még két útátjáró és pár épület a dombóvári GV-ből. Már tervbe van véve a sínek kiásása, de még csak két embert találtam erre :( Szerencsére ismét fellelkesedtem a Képtárban látottaktól! Tatumadár

[60-41] [40-21] [20-1]

Tatumadar Előzmény | 2005.12.31. 19:00 - #40

Szia Soma! Majd még küldöm a rajzot, addig is B Ú É K ! Dani

Aspectomat Előzmény | 2005.12.30. 00:35 - #39

A csonka kocsira én is gondoltam. Egy óriási baj van vele: nincs lehetőségem hegeszteni. A csonka kocsiból úgy lehetne valamit csinálni, hogy két U idomacélt kellene hegeszteni a végére, azokon szabványos ütköző-vonó készülékkel. A másik baj, hogy a váza a kerekekhez igen közel van elvágva, tehát vagy beljebb kellene tenni a tengelyeket, vagy meghosszabbítani a hosszanti vázat.Tehát egy teljesen új kocsit kellene építeni. Ettől még persze megvalósítható lehetne.

A polcos kocsi átalakítása során néhány fúráson kívül semmien változtatás nem várható. Nem lesz levágva a polc tartója, sőt valószínűleg az fogja tartani a padokat. Úgy tervezem, hogy a két végére lesz szerelve egy-egy két férőhelyes pad a kocsi hossztengelyére merőlegesen. A kocsira rá kell tenni a legalsó polcot, az lesz a padló, a padokat rá kell csavarozni a polctartó szögvasakra, és csak két-két lábat kell csinálni nekik a pad kinyúló részéhez.

 

A rajzokat azért küld el csinálok én is néhányat, majd elküldöm, vagy felteszem ide.


Aspectomat Előzmény | 2005.12.30. 00:23 - #38

Szia Dani!

Azért gondoltam a fekete-zöld színtervre, mert nekem nagyon tetszik a fekete, és illik is a kisvasúti kocsikhoz, főleg az alvázhoz. A zöld pedig kicsit megtörné ezt -az egyébként szép- feketeséget, és színt vinne az egészbe. Olyasmi lenne, mint amilyen képet küldtél, talán egy kicsit világosabb, de persze nem világos zölddel. A középzöld és a sötétzöld közöttivel.

A mezei bánya és iparvasutakat én is nagyon szeretem (:Oreinstein & Koppel Mezei Bánya és Iparvasutak Gyára Pestszentlőrinc:), csak sajnos egyre kevesebb van belőlük. Hol vannak már a 3, vagy 5 kg/fm-es síneken kattogó lóvasutak százai, a sok téglagyári vasút, melyből már csak kettő van itt Békés Megyében, valamikor pedig kb. tíz lehetett.

Egy nagyon szép bányavasúti terepasztal van Kemencén H0e-s méretarányban. Egy jellegzetes kis állomást, egy rövid pályával én is szívesen csinálnék. Lehet, hogy eladok néhány H0-ás modellt, és veszek rajta ilyesmit... Nem tudom.

Visszatérve a sínekre: 3 és 5 kg/fm-es sínek talán már sehol nem üzemelnek, és nincs is belőlük nagyobb szál. Néhány metszetet láttam a Vasúttörténeti Parkban, valamint 5kg/fm-esből nekem is van egy egészen kicsi 30cm hosszú darab.


Tatumadar Előzmény | 2005.12.29. 20:07 - #37

Közben csináltam pár vázlatot, milyen lenne egy kis AKGV-személykocsi egy polcos kocsiból átalakítva, és arra jutottam, hogy én inkább meghagynám eredeti állapotában, és a csonka kocsi két végére és a közepére kéne hegesztetned U-vasakat, akkor meglenne a stabilitása, és már csak faanyag, vagy esetles vascső kell a többihez. Azért gondoltam a csonka kocsira, mert annál nem kéne az eredeti alakjából elvenni. Majd küldök vázlatot:) A csikóséri kisvasúton történt valami fejlesztés? Dani

Tatumadar Előzmény | 2005.12.29. 15:40 - #36

Szia Soma! A kocsik színével kapcsolatban nem igazán tudnék dönteni. Egyszer ott van az eredeti festés, ami mégis csak az igazi, de ha nekem lenne ilyen, vagy akármilyen más kocsim, biztos feketére festeném. Egy régi NDK-s szabályzat szerint (a Modelleisenbahnerben olvastam, talán valamelyik '85-ös szám) a csillék alvázát és a teknőt is feketére kell festeni. A személykocsi ötlete nagyon tetszik, eddig csak olyat láttam, ami -olyan németesen- egy U-acélból hajlított alvázra került. Majd, ha gondolod, küldök pár képet, van az archívumomban bőven. Én amúgy megszállott mezeivasút-rajongóvagyok. Értsd ezalatt a mezei-, téglagyári-, tőzegbányászati- és más ipari vasutakat. Már modellben is gondolkodtam rajta, de sajnos kevés témába vágoó modell van, ami van, az meg gagyi és irdatlanul drága, ahhoz képest, hogy milyen... De kár volt a szentesi kisvasútért:((( Dani

Aspectomat Előzmény | 2005.12.29. 00:33 - #35

Ja, egyébként a korábbi kisvasutas listámból értelemszerűen kihúzhatod a ,,Szentes téglagyár 600mm üzemel" sort. :(

Aspectomat Előzmény | 2005.12.29. 00:30 - #34

Szia Dani!

Örülök, hogy tetszenek a képek, köszönöm a dícséretet. :)

A mezőtúri mentésből sajnos csak egy jobbos váltót tudtam szerezni, viszont ahhoz, hogy az egykori ideiglenes mellékvonal helyére valódi vonal épüljön egy balos kellett volna. Ezért akkor egy elég furcsa megoldást választottam, miszerint a ,,fűtőház"-on túl a vonal kiágazna egy jobbos váltóval, majd keresztezve a mostani fővonalat jutna el a kert eleje felé. Ez egy nagyon bonyolult megoldás, sok ívvel, ráadásul egy szintbeli keresztezésre is szükség lenne. Most azonban a szentesi téglagyár megszűnésével tudtam szerezni egy balos váltót. Így a helyzet igencsak megváltozott. A jobbosat már beépítettem, az egyelőre marad úgy, de a kiágazás nem lesz megépítve. A balos váltót be fogom építeni a Nagy (1-es) fordítókorong és a ,,fűtőház" közé, így a vonal előre mehet a kertben, és végre végig érheti a kertet. A jobbos váltót pedig valószínűleg a mai helyén egyszerűen megfordítom, így a kert jobb oldali végében végződhetne egy mellékvonal, de ehhez nem biztos, hogy rendelkezek elég sínnel.

A kocsik színe eredetileg szürke volt. Itt-ott még megmaradt rajta az eredeti festék. Azonban azt egyelőre nem tudom, hogy milyen legyen az új festésük. Úgy gondolom, hogy az 1001-es polcos kocsi megmarad ilyennek, eredeti formályában. Az alváz valószínűleg fekete lesz, a polcok maradnak fa színűnek, esetleg lenolajjal lesznek lekenve a tartósítás érdekében. Az 1002-es kocsiból egy nyitott személykocsi kialakítását tervezem, a fém részei feketék, a padok deszkázata pedig zöld színű lesz. A gond az 1001-es kocsival van, szerinted a fekete a jobb, mely illik a vasút arculatához, vagy inkább az eredi szürke? A billenőcsille teknője lyukas, ez még nem lenne baj, de nem úgy lyukas, hogy van rajta egy lyuk, hanem maga az acél van szétrohadva, ezért csak teljes lemezcserével lehetne javítani. Egyelőre azért nem festem le, mert jövőre lehet, hogy sikerül szerezni egy új teknőt, és akkor minek festeném. Ha lesz új, akkor az zöldre lesz festve, szerintem a zöld-fekete nagyon illik a kisvasutakhoz.


Tatumadar Előzmény | 2005.12.28. 09:52 - #33

Szia Soma! Nagyon tetszettek a téli képek! A váltó, amit szereztél, hova lesz beépítve? A polcos kocsikon főleg a keekei tetszenek. Tervezel náluk is egy felújítást? Vajon milyen színűek voltak ezek? Szerintem úgy járhattak, mint a bányamozdonyok, amikor a kőportól az egész szürke vagy narancssárga lesz. A csille teknője is kap majd egy festést? Dani

Aspectomat Előzmény | 2005.12.27. 00:26 - #32

Sziasztok! Nektek is hasonló, kisvasutakban gazda Új Évet kívánok, és sok finom ennivalót! :)

Tatumadar Előzmény | 2005.12.26. 18:57 - #31

Hali Soma! Itt ül mellettem az a barátom, akivel azt a bizonyos talpfát loptuk. Üzeni, hogy egyél jól és jó kis vasúti (kisvasúti:) évet kíván Neked! Gabona és Dani

Aspectomat Előzmény | 2005.12.24. 13:04 - #30

Kedves Dani!

Neked és családodnak is boldog Karácsonyt, és az ideinél hosszabb kivasúthálózatban bővelkedő újévet kívánok! :)

 

Soma-AKGV


Tatumadar Előzmény | 2005.12.23. 22:31 - #29

Szia Soma! Ezúton szeretnék Neked és családodnak békés, boldog karácsonyt és kisvasútban gazdag új évet kívánni! Dani

Aspectomat Előzmény | 2005.12.19. 21:31 - #28

Az Indóházat nem járatom, nem is tudom, hogy miért nem. Gondoltam már, hogy veszek egy-egy számot, de valahogy mindig elmarad. Pedig jó lenne, lehetséges, hogy valamelyik számban az AKGV-ről is szó lesz.

Régebben modelleztem, aztán valahogy felhagytam vele, azt hiszem nem nekem való az a munka. Nem a türelmemmel van gond, csak valahogy idegesítenek azok az abszurd testhelyzetek, amit néhány ilyen munka megkíván. Egy H0-ás terepasztalom van, bár nem mondhatnám, hogy nagyon működőképes. A polcomon pedig egy Fugi Bdt-Bhv-M41 összeállítású vonat, egy Bry étkezőkocsi és egy MÁV borhordós kocsi található. Ezen kívül még van sok Fugi személykocsim, Piko mozdonyok/kocsik, meg más gyáraktól is van jónéhány járművem.

Fugitól:

Ap, By, Bhv, Bdt, Bry, Bdt, Bdh, M41

Kecskeméten már nagyon régen voltam, viszonylag közel van és mégsem jutok oda. Kemencén voltam kisvasúti napon, kettő kivételével az összesen, és Csömödéren jártam még ilyen jeles alkalommal, ezen kívül voltam a nagybörzsönyi megnyitón.

Az összes közforgalmú kisvasutat bejártam a Lillafüredi mahócai ágát kivéve, de kisvasúti napokat nem nagyon néztem még. Kecskemét milyen szokott lenni?

Az én szüleim vasutasok, szóval nem nagyon kellett őket megfertőzni, bár a kisvasútbarátság elég speciális, még a vasútbarátok körében is. Édesapám még dolgozott az Alföldi Első Gazdasági Vasúton, itt Békéscsabán Kossuth tér megállóhelyen. Érdekes lehetett, amikor még kettészelte a várost ez a kisvasút.

Gratulálok a monitorodhoz is, használd egészséggel! :)

 

Ezidáig én is reménykedtem benne, hogy 6 éves kor felett nem találok olyat, aki nem tudná, hogy mi az a téglagyár, de úgy látszik, hogy tévedtem. Már csak az adhat némi reményt, hogy az illető viccből jelölte be azt a választ. :)

Üdv: AKGV-Soma

 


Tatumadar Előzmény | 2005.12.19. 17:39 - #27

(Csak zárójelbe: ki nem tudja, hogy mi az a téglagyár!?!?!)

Tatumadar Előzmény | 2005.12.19. 17:36 - #26

Nem tudom, járatod-e az Indóházat, mert a következő számban lesz egy cikk a Dombóvári GV története I. címmel. Mindenesetre én biztos megveszem (alap...). Nem tudom, a vasútmodellezéssel hogy vagy? Csak mert én jól, és tudnék adni nehány címet. Az idei kecskeméti Kisvasúti Naon jártál? Mi az elmúlt 5 évben mindig ott voltunk. Érdeks, jelen esetben én fertőztem meg szüleimet! Majd írok gyakrabban. Ma kapom meg a monitort és akkor kompakt lesz a dolog. Dani

Aspectomat Előzmény | 2005.12.15. 22:11 - #25

Sajnos az az érzésem, hogy a téglagyárak bezárása nem áll meg, és így nagyobb esélyem lesz kulit szerezni. Érdekes dolog ez! Örülök az új járműveknek, de közben sajnálom, hogy bezárt alóluk az üzem. Néha úgy érzem magam, mint valami dögkeselyű, aki lesi, hogy hol csapott le a halál.

Állítólag csak azért szerezték meg ilyen gyorsan Kemencére a kulikat, mert nem akarták, hogy kohóba kerüljenek, ezért van még remény, hogy szentesi kuli fogja fényesre koptatni sinjeimet. :)

A kocsik szerintem drágák voltak, és abszolút nem volt reális az áruk. Persze a tulajdonos szerint ennyit fizetne a kohó is.


Tatumadar Előzmény | 2005.12.15. 21:54 - #24

Kösz szépen! Sajnos képpel nem tudok szolgálni, mivel annak idején sajnos nem tartották fontosnak az ilyen, akor hétköznpi dolgok megörökítését:( Kár, hogy Kulit ne tudtál szerezni. Pedig amikor megláttam a képeket az oldaladon, rögtön felcsillant a szemem! Nem értem, minek Kemencére annyi Kuli. Na persze ötszázszor inkább Kemence, mint a kohó. Jut eszembe, ha nem titkos, vagy iletlen, vagy valami, mennyit kértek a kocsikért? Csak azért, mert még fogalmam sincs, mire lehet azt mondani, hogy ez egy korrekt ár. Tatumadár

Aspectomat Előzmény | 2005.12.15. 16:36 - #23

Nem minden kisvasútbarát szereti a kiállított járműveket, sokan úgy gondolják, hogy üzemeltetni kéne azokat. Persze van aki egyszerűen szájhős. Érdekes lehetett, ahogyan lovakkal üzemelt a téglagyár. Nincs róla képed véletlenül? Feltenném...

Örülök, hogy sikerült ennyi kocsit megmenteni, bár sajnos nagy részük ottmaradt a kohóknak. kulit sem sikerült szerezni, abban beelőztek mások, azt hiszem, hogy Kemencére kerültek, egy pedig egy KBK tagnál maradt Szentesen.

Sok járművet szeretnék is meg nem is. Ha több járművem van, az azt jelenti, hogy több kisvasút szűnik meg -sajnos.

Köszi a gratulációt, én pedig a számítógépedhez gratulálnék!

 

AKGV

 


Tatumadar Előzmény | 2005.12.15. 15:13 - #22

A legjobb a szőrmotor neve volt: Baba. Ilyen név egy téglagyári lónak! Ráadásul akkorákat prüszkölt, hogy a környékén tartózkodók mind menekültek! Édesapám felvetette a helyi ,,fő-kisvasútbarát''-nak, hogy lehetne szerválni C-50-est Tömörkényről, de mintha meg se hallotta volna! Úgy tűnik, ha az ember azt akarja, hogy valami úgy történjen, ahogy kéne, magának kell intézkednie! Örömmel láttam a képeket a megmentett kocsikról. Ezekkel együtt már igen szép járműállományod van! Csak gratulálni tudok hozzá. További sok sikert (járművet)! Tatumadár

Aspectomat Előzmény | 2005.12.15. 00:55 - #21

Szörnyű! Mondom, mindent lebontanak, kivéve a hypermarketeket, azok maradnak. Itt Békéscsabán volt az ország legnagyobb (téglagyári) kemencéje, abban is raktáráruház nyílt.

Édesapád legalább látta az egyik fénykorát ezeknek a gyáraknak. Szőrmotor utoljára a pati lóvasúton és a törökszentmiklósi téglagyárban üzemelt utoljára tudtommal. Törökszentmiklóson jártam, de akkor már csak SD9-es mozdonyokat használtak.

 

képeket küldhetsz az akgv'kukac'citromail.hu, vagy a soma'kukac'nap-szam.hu címre. (A @-jelet a e-mail cím kereső spamer programok miatt nem írom ki.)


[60-41] [40-21] [20-1]

 
Facebook
 
 
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?